27 Ekim 2010 Çarşamba

VIRTUOZ/Teknoloji/Tüketici Servisi


San Franscisco ve Paris merkezli VirtuOZ,çevrimci perakende satış mağzalarına 'Sanal Görevli' hizmetini veriyor.Yani kısacası müşterilerin sorularına sohbet odasında gerçek insan gibi görünerek cevap veren bir yazılım sağlıyor.Bu servisi incelediğimde gördüm ki gerçekten oldukça interaktif bir yaklaşıma sahip olan VIRTUOZ müşterilerin ne aradığını tam olarak bilip sorularını ona göre sorduğunu varsayan geleneksel 'Sıkça Sorulan Sorular' yaklaşımının tersine,bu sanal görevliler,çift taraflı bir diyalog öneriyor.Söz konusu yazılım,doğal dilde sorularla müşterinin aradığı şeyi anlayip cevaplamak üzere programlanmış.Databasedeki önceki kayıtlı bilgileri baz alıp(müşterinin yaptığı önceki alışverişler vs) bunlarıda kullanarak aldığı ürün konusunda ona yardımcı oluyor veya konuyu insan bir görevliye aktarıyor.VIRTUOZ un en önemli özelliklerinden biride günümüzde yaygın olan sosyal paylaşım ağları tarafından(Facebook,Twitter) sanal görevlilerin profillerine indirilebilmeleri.Bu sayede hem müşteriler tatmin oluyor hemde maliyet minimum seviyeye düşürülmeye çalışılıyor.2002 yılında kurulan VirtuOz geçen sene cirosunu 8.5 milyon pounda çıkardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder